~ Skitgris ~

Ska slänga mig i badet nu för jag känner mig som en riktigt skitgris! Har först hopptränat med Chartreuse, plockat in alla hinder och sen ridit ut en runda på GG..man blir ganska smutsig av denna hobby haha! Man blir dock lika smutsig imorgon när man är i stallet...
 
Åkte ut till Team Ljungagård ute i Bassholma ikväll för att se på hopp/skutträningarna som Ama håller i där, faktiskt ganska lärorikt att bara se på! :) 
 
Imorgon ska jag åka iväg med GG till Ulrika och hoppa honom lite på hennes bana, ska bli jätteroligt att känna på honom i hoppningen igen eftersom det var ett helt år sedan sist. Jag kan dock inte jämföra honom med Chartreuse eftersom hon är ett halvblod och dessutom gått upp till 130. Han är ju ett varmblod och har bara varit ute på pay & jumps med mig, men vi kom iallafall upp i 1m!

Kommentarer
Postat av: Jen & Johnny - en blogg om ett fullblod

Svar: Okej! Vad har du gjort för att minska problemet med svårinfångad häst? Min har alltid varit heelt lugn att ta in men nu när våren kom så började han strula. Ibland vägrar han gå och ibland springer han ifrån en. Detta var värsta gången någonsin och jag hoppas verkligen att det bara berodde på att de bytt till gräshage.

Svar: Jag har tagit med mig godis i handen ut i hagen och kallar på henne och efter en stund tryter det i magen på henne och godissuget fångar henne! Men jag gör även så att jag går lugnt efter henne utan att "jaga" henne för det är det hon tycker är roligt! :p
MoreToLove

2013-06-10 @ 21:14:36
URL: http://johnnyochjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0